9. 2. 2010

Králík ve sněhu

O víkendu proběhl chlapský víkend na Pusté Rybné. Abych tu chlapskost rozšířil i na cestu a nevezl si zadek v autě, rozhodl jsem se dojít na chalupu pěšky a nakonec se ke mně přidal Bzučo. Stálo to za to. Kromě toho, že jsme šli po tmě a ve sněhu, jsme jeden úsek šli v hlubokém sněhu; hodně hlubokém sněhu; hlubším, než jsme si mysleli v nejdivočejších představách.

Po úvodní části se nám totiž ztratila značka a objevilo se pole. Co krok, to sníh do půli stehen. Zabočili jsme raději na kraj lesa, abychom pole obešli. Zlaté oči. V lese to bylo stejné a tak jsme se raději za chvíli vrátili na pole. Sníh po kolena byla norma, do půli stehen často a sem tam i víc. Do obou lýtek mě postupně chytly křeče. Pán Bůh se nad námi nakonec slitoval a od kaple na Bukovině nám zařídil prohrnutou lesní cestu.

Když jsem pak na celou cestu vzpomínal, myslel jsem si, že ten náročný úsek musel mít alespoň kilometr. Mapa ale říká něco jiného - necelých 600 metrů, jen o něco víc jak desetina z celé cesty. Tak to možná tak hrdinský výkon nebyl. I když, maličko asi ano, musím se nějak utěšit :-)